Spacerem na Capo Caccia

Wstaliśmy o świcie, zjedliśmy śniadanie, wypiliśmy szybką kawę, zapakowaliśmy prowiant do plecaków i wyruszyliśmy na dość długą wyprawę. Capo Caccia majaczyło w oddali widoczne dość wyraźnie z plaży w Alghero.

Alghero, Sardynia

Nie wydawało się to tak daleko, niemniej zdawaliśmy sobie sprawę, że woda przekłamuje. Rzeczywista trasa liczyła sobie ok 24 km.

Spacer na Capo Caccia

Pogoda zapowiadała się dobra, więc pełni zapału do marszu wyruszyliśmy przed siebie.

Po drodze podziwialiśmy niesamowicie zielone wzgórza i lasy…

Alghero, Sardynia   Alghero, Sardynia

… ruiny starych budowli…

… czerwone pola…

… urokliwe zatoki…

Capo Caccia, Sardynia

Pomimo, że momentami zaczynało się chmurzyć, szczęście nas nie opuściło i nie spadła ani kropla deszczu …:)

Capo Caccia, sardynia

Trasa prowadziła polnymi leśnymi ścieżkami…

… lub szosą…

Alghero, Sardynia   Capo Caccia, sardynia

Szosa jednak była pusta. Byliśmy tylko my oraz nasza mapa. Raz na jakiś czas przejechał samochodem jakiś zbłąkany turysta.

Po kilku godzinach tej przyjemnej wędrówki po opustoszałych sardyńskich szlakach dotarliśmy do celu.

Capo Caccia to 110-metrowy klif, u podnóży którego znajduje się Grotte di Nettuno, czyli Grota Neptuna. Bardzo chcieliśmy wejść do owej groty, niestety z uwagi na prace konserwacyjne, grota była niedostępna dla zwiedzających. A szkoda, bo ponoć naprawdę robi wrażenie i warta jest zwiedzenia. Jeżeli ktoś z Was miał przyjemność   odwiedzić jej wnętrze, bardzo mile widziane komentarze i linki do zdjęć 🙂 Ja ze swojej strony wrzucam zdjęcia z góry klifu.

Capo Caccia, Sardynia  Capo Caccia, Sardynia  Capo Caccia, Sardynia

Z powrotem wróciliśmy już autostopem (na szczęście pojawił się miły, zbłąkany turysta) do miasteczka o wdzięcznej nazwie Fertilia, a dalej już autobusem do Alghero.